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Bad Homburg, DEUPermanent positionFull-time
Manager Konsolidierung
Mitarbeit bei der Erstellung des IFRS-Quartals- und Teilkonzernabschlusses für FMC, Weiterentwicklung von (Konsolidierungs)prozessen sowie Übernahme verschiedener Projekttätigkeiten.
Hauptaufgaben
- Mitarbeit bei der Erstellung des IFRS-Quartals- und Teilkonzernabschlusses für FME NA (North America), AP (Asia Pacific), EMEA (Europe, Middle East, Africa), LA (Latin America)
- Selbstständige Betreuung der in- und ausländischen Tochtergesellschaften (Beratung, Plausibilitätsprüfung & Bilanzanalyse der Reportingpackages, Feedback)
- Verantwortung für mindestens einen Konsolidierungsschritt
- Erstellung von Auswertungen und Analysen sowie die Aufbereitung von Kennzahlen
- Weiterentwicklung der Berichterstattung sowie der Prozesse in der Konsolidierung, z.B. Unterstützung bei Prozessveränderung im Rahmen der Automatisierung des Berichtswesens
- Verantwortung für verschiedene eigenständige Projekttätigkeiten z.B. Erstellung und Aktualisierung von Richtlinien zur Bilanzierung sowie Mitarbeit bei der Einführung von neuen Bilanzierungsstandards (Analyse, Einführung, Training, Dokumentation)
Nebenaufgaben
-
Gewährleistung der Kommunikation mit den Tochtergesellschaften sowie den benachbarten Abteilungen Global FP&A, Corporate Internal Controls & Risk Management und Regional Controlling NA, AP, EMEA und LA.
-
Bearbeitung von Sonderfragestellungen der Konzernrechnungslegung nach Anleitung
-
Unterstützung bei Adhoc-Anfragen anderer Abteilungen
Schnitstellen
- Controller der Tochtergesellschaften
- Global FP&A
- Regional Controlling NA, AP, EMEA & LA
- Treasury
- Steuerabteilung
- Global Internal Audit
- Wirtschaftsprüfer
Ausbildung
- Erfolgreich abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium mit Schwerpunkt Rechnungswesen, Konzernbilanzierung oder Prüfungswesen und Steuern oder Internationaler Bilanzbuchhalter mit mehrjähriger Erfahrung in der Konsolidierung
Berufserfahrung
- Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung im Fachbereich
Persönliche Eigenschaften
- Analytisches und lösungsorientiertes Denkvermögen
- Genauigkeit und Zuverlässigkeit
- Selbständige, strukturierte und präzise Arbeitsweise
- Hohe Belastbarkeit und Eigeninitiative
- Schnelle Auffassungsgabe auch unter Termindruck
- Teamfähigkeit und proaktive, gehobene Kommunikationsfähigkeit
Fachwissen
- Sehr gute Kenntnisse in IFRS
Sprachen
- Sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift
IT-Kenntnisse
- Gute PC-Anwenderkenntnisse (MS Office, insbesondere Excel, Konsolidierungssoftware SAP-SEM-BCS)
Career with a purpose
We offer an opportunity to create and deliver treatments that save and change lives for the better. We'll support your ongoing development. And you'll be part of a dedicated team of people who inspire each other to create the best possible healthcare outcomes each and every day.
Inclusion and diversity
Joining Fresenius Medical Care means becoming part of a team that values diversity. We embrace the wealth of different backgrounds, cultures, experiences and opinions that make up our workforce and strive to create an inclusive atmosphere in which all our employees feel valued.
Stability
Developing innovative products and continuously improving our renal therapies made us the clear market leader in the production of hemodialysis machines, with sustainable, profitable growth . This position provides our 125000 employees with the stability and security they need to help improve the lives of our patients.
Learning and development
We offer participation in programs at world-class business schools, leadership development, regular training for our nurses, health care professionals and manufacturing staff and digital access to high-quality educational content for all employees worldwide 24/7.
Local benefits
Our employees enjoy both local and global opportunities for growth and personal fulfilment. We offer local benefits designed to suit the requirements of the respective country and place of work to create ideal conditions everywhere.
Work-life balance
We want to empower people to deliver better care. Therefore, we promote a better work-life balance through flexible working hours, part-time models, the possibility to work from home, and more.
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At a glance
Earliest possible start:
As from now
Contract type:
Permanent position
Company:
Fresenius Medical Care
Region / Business Unit:
Global Departments
Location:
Bad Homburg (DEU)
Working condition:
Full-time
Job Function:
Finance, Controlling & Accounting
Reference number:
R0172530
Publishing date:
12/13/2024
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Collaborative
We care about sharing information and experiences as this helps us learn from our mistakes and each other. We tackle challenges together by reaching out to colleagues both near and far. We communicate openly.
Proactive
We challenge the status quo and show interest in what happens around us. We ask questions to clearly understand what needs to be done and take ownership of the results.
Reliable
We live up to our own expectations, show respect and lead by example. We act with integrity and in line with our standards every day.
Excellent
We make things better today than they were yesterday. We pitch ideas on how to improve and innovate.
What we stand for
Empowering people. Advancing care. Inspiring with our purpose and values.
Everything we do here is about making people's lives better, simpler and longer. Our teams work cross-functionally to reproduce the complex function of kidneys with treatments that meet high quality standards, improve clinical outcomes, and are sustainable and compliant. Internally , we promote diversity and inclusion as key elements of a positive, supportive work environment. Our values support our mission to develop high quality products and services, to have a positive impact on the health and wellbeing of patients, and to lead Fresenius Medical Care towards a successful, sustainable future.