Office Manager/ Administrative Assistant Silence Therapeutics Gmbh
Anzeige vom: 06.06.2024

Office Manager/ Administrative Assistant

Standort:
  • Berlin
Silence Therapeutics Gmbh

Zusammenfassung

  • Arbeitszeit
    Vollzeit
  • Typ
    Festanstellung
  • Qualifikationslevel
    Betriebswirte/Fachwirte/Fachkaufleute (Fachschulniveau) B - Betriebswirte u.a.

Gewünschte Fähigkeiten & Kenntnisse

MS Office
Mobile App
Flexibilität

Stellenbeschreibung

24.08.2023 / Silence Therapeutics seeks Office Manager/ Administrative Assistant to site management team

As pioneers in the design and development of siRNAs (short interfering RNAs), Silence Therapeutics is advancing a new generation of medicines to address the needs of patients who have limited or inadequate treatment options.

Our mission is to use our technology to create a new generation of therapeutics that can improve patient outcomes and, in the process, build shareholder value. We are developing a deep pipeline of innovative siRNAs based on our mRNAi GOLD platform for diseases with a genetic basis. The depth and versatility of our liver-targeting technology gives us the opportunity to address a wide range of conditions in virtually any therapeutic area. Our wholly-owned pipeline is currently focused in three therapeutic areas of high unmet need: hematology, cardiovascular, and rare diseases.



Ihre Aufgaben


This position is located at our Berlin site. It is to provide administrative support to the Head of Site and other colleagues where needed. It is a varied role in a multicultural environment. Reporting to the Site Head, the Administrative Assistant will contribute to the effective day-to-day running of the site by supporting both corporate and departmental needs, thus enabling the teams to operate with maximum effectiveness.,

  • Point of contact for on-site and global employees visiting from our other office locations.

  • Managing incoming and outgoing correspondence (emails, post, packages) including invoices, filing and maintenance of documentation.

  • Assist with ordering in SAP environment

  • Welcome external visitors (e.g. customers, applicants, partners) and answer incoming calls

  • Coordinate appointments and organize meeting rooms

  • Manage the daily office needs (material orders, room maintenance, etc.)

  • Assist and support other areas of the business as and when necessary



Ihr Profil


The Administrative Assistant will be able to demonstrate the following competencies and behaviours:

  • Organizational talent

  • MS Office skills

  • Proactive and independent working style, "hands-on" mentality

  • Communicative, flexible, and solution-oriented

  • Fluent in German and English

  • Administrative skills, including understanding of invoicing is preferred

  • Clear affiliation with our vision and values, and a true ambassador of our organisation

  • Strong attention to detail and pride in the quality of their work.

  • Excellent written and verbal communication skills.

  • Excellent interpersonal skills and the ability to collaborate with internal and external stakeholders at all levels.

  • Comfortable in a fast-paced environment



Kontakt


Please send your application to HRGermany@silence-therapeutics.com Silence Therapeutics GmbH

Profil

Fachliche Voraussetzung

  • Beantwortung von Telefonischen Anfragen, Debitorenkonto, Flexibles Arbeiten, Instandhaltung, Microsoft Office, Stakeholder Management, Verwaltungstätigkeiten

Persönliche Fähigkeiten

  • Detailgenauigkeit, Eigenmotivation, Kommunikation, Lösungsorientiert, Soziale Kompetenz

Sprachkenntnisse

  • Deutsch, Englisch

Bewerbung

    Branche:

    Bildung / Forschung

    Arbeitgeber:

    Silence Therapeutics Gmbh

    Adresse:

    Silence Therapeutics Gmbh
    Robert Rossle Str 10
    13125 Berlin

    Ähnliche Stellenanzeigen

    Entschuldigung! Leider ist ein technisches Problem aufgetreten. Bitte die Seite neu laden.
    Seite neu laden
    Zu deinen Filterkriterien gab es leider keine Ergebnisse. Tipp: Ändere deine Suchanfrage und erhalte mehr Ergebnisse.
    Deine Ergebnisse werden aktualisiert
    • Deutsche Gesetzliche Unfallversicherung e.V. (DGUV)
      Berlin
      20.03.2025
      3.000 € - 4.000 €/Monat (geschätzt)
      Newsletter
      Bürokommunikation
      Unfallversicherung
      Verwaltung
      Unfallverhütungsvorschriften
      Betriebliche Altersvorsorge
      Teamfähigkeit
      Auswertung
      Kommunikationsfähigkeit
      Korrespondenz
      Flexibilität
      Mobiles Arbeiten
      Flexible Arbeitszeiten
      Homeoffice
      Zusätzliche Urlaubstage
      Unfallversicherung
      Serviceorientierung
      Geschäftskorrespondenz
      Organisation
      Berufsausbildung
      Büromanagement
      Sicherheit
    • Messe Berlin GmbH
      Berlin
      17.03.2025
      3.200 € - 4.300 €/Monat (geschätzt)
      MS Office
      Internet
      Zielorientierung
      Gesundheitsförderung
      Offenheit
      Mobilität
      Koordination
      Englisch
      Weiterbildungsmaßnahmen
      Datenschutz
      Sicherheit
      Back-Office
      Dienstleistungen
      Firmenticket
      Messe
      Betriebliche Altersvorsorge
      Berufserfahrung
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Flexibilität
      Homeoffice
      Lernbereitschaft
      Kantine
      Strukturierte Arbeitsweise
      Zeitmanagement
      Geschäftskorrespondenz
      Kreativität
      Energie
    • MBM Meyer Network Service GmbH
      Sofort-Bewerbung
      Berlin
      Aktualisiert
      3.200 € - 4.000 €/Monat
      Network
      Infrastruktur
      MS Office
      Durchsetzungsvermögen
      Buchhaltung
      Verwaltung
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Forderungsmanagement
      Teamfähigkeit
      Kommunikationsfähigkeit
      Administration
      Korrespondenz
      Rechnungswesen
      Zuverlässigkeit
      Angebotsmanagement
      Flexible Arbeitszeiten
      Sachbearbeitung
      Eigenmotivation
      Geschäftskorrespondenz
      MS Excel
      Technik
      E-Mobility
      Organisation
      Einsatzbereitschaft