Administrative Assistant Arendt
Anzeige vom: 06.06.2024

Administrative Assistant

Standort:
  • Jahnatal
Arendt

Zusammenfassung

  • Arbeitszeit
    Teilzeit
  • Typ
    Festanstellung
  • Qualifikationslevel
    Betriebswirte/Fachwirte/Fachkaufleute (Fachschulniveau) B - Betriebswirte u.a.

Gewünschte Fähigkeiten & Kenntnisse

Hybrid
across
Support
MS Access
Taxation
Business Services
Teamfähigkeit

Unsere Leistungen

Supervision

Stellenbeschreibung

Arendt offers its large base of Luxembourg and foreign institutional clients end-to-end specialist advice, covering all legal, regulatory, taxation and advisory aspects of doing business in Luxembourg.

Our comprehensive approach is delivered seamlessly by the various affiliated service companies that have developed over the years to complement the legal services offered by Arendt & Medernach. Any of the service companies within the Arendt group provide access to a one-stop shop for all our clients' legal and business needs.

To be based in our office in Kirchberg (Luxembourg), we are looking for a



Ihre Aufgaben


Working in close partnership with the members of the Management Team and various stakeholders across Arendt, the Administrative Assistant provides support to the Managing Partner and the General Counsel.

Your role:

Under the supervision of the Managing Partner and the General Counsel, your responsibilities will include:

  • Scheduling meetings, organising internal and external events/ meetings, venue organisation and preparation of required documents.

  • Making appointments, reservations and travel arrangements for the Management Team.

  • Managing the time schedule and monitoring calendars to ensure that deadlines are met;

  • Assisting and coordinating of the administrative tasks;

  • Coordinating and communicating with the Business Services and Business Units in order to provide support in the preparation of documents and meetings



Ihr Profil


  • You have a Bachelor's degree;

  • You have previous professional experience with a strong background as a personal assistant used to working at senior level, ideally a first experience within a law firm;

  • You are fluent in both written and spoken English and French; Luxemburgish is considered as a strong asset;

  • You are rigorous, organised, proactive, able to work autonomously in a fast-paced environment;

  • You have a higher degree of support and self-management and maintain a high level of confidentiality;

  • You are a team player with excellent interpersonal and communication skills.



Wir bieten Ihnen


Part-Time 9.00-13.00,

  • Excellent internal training and career development;

  • An entrepreneurial working environment giving priority to collaborative work;

  • A hybrid working environment offering flexibility and the possibility to work from home;

  • A challenging role within a renowned organization;

  • A multicultural environment where we promote diversity, talent & ideas;

  • The ability to work and interact with a wide variety of specialists.

Profil

Fachliche Voraussetzung

  • Ablaufplanung, Beratung, Geschäftsanforderungen, Gesetze (Fachkompetenz), Juristische Dienstleistungen, Kalenderverwaltung, Reise-Koordination, Steuermanagement, Unternehmertum, Vertraulichkeit, Verwaltungstätigkeiten

Persönliche Fähigkeiten

  • Anpassungsfähigkeit, Bewusstsein für Vielfalt, Eigenmotivation, Kommunikation, Koordinierend, Teamarbeit

Schulabschluss

  • Bachelor

Sprachkenntnisse

  • Englisch, Französisch

Bewerbung

    Branche:

    Handel

    Arbeitgeber:

    Arendt

    Adresse:

    Arendt
    Wilhelm Bergner Str 2
    21509 Glinde

    Ähnliche Stellenanzeigen

    Entschuldigung! Leider ist ein technisches Problem aufgetreten. Bitte die Seite neu laden.
    Seite neu laden
    Zu deinen Filterkriterien gab es leider keine Ergebnisse. Tipp: Ändere deine Suchanfrage und erhalte mehr Ergebnisse.
    Deine Ergebnisse werden aktualisiert
    • Bischöflich Münstersches Offizialat
      Jahnatal
      26.10.2024
      MS Office
      Erfolgsprämien
      Gesundheitsförderung
      Verwaltung
      Freundliches Auftreten
      Koordination
      Teamfähigkeit
      Zuverlässigkeit
      Jahressonderzahlungen
      Reisemanagement
      Strukturierte Arbeitsweise
      Schnelle Auffassungsgabe
      Organisation
      Büromanagement
      Abteilungsleitung
      Sorgfältige Arbeitsweise
    • Bundeswehr
      Jahnatal
      18.10.2024
      Messtechnik
      Instandhaltung
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Teamfähigkeit
      Englisch
      Qualitätssicherung
      Produktion
      Handel
      Eigenmotivation
      EMV
      Technik
      Berufsausbildung
      Einsatzbereitschaft
      Sicherheit
      Deutsch
    • Ökumenische Sozialstation Im Landkreis Günzburg Ggmbh
      Jahnatal
      17.10.2024
      Bleichen
      Verwaltungsleitung
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Sozialwirtschaft
      Geschäftsleitung