HR Controller Schleich
Anzeige vom: 24.11.2024

HR Controller

Standort:
  • München
Schleich

Zusammenfassung

  • Arbeitszeit
    Vollzeit
  • Typ
    Festanstellung
  • Qualifikationslevel
    Tätigkeiten mit unterschiedlichen Qualifikationen

Gewünschte Fähigkeiten & Kenntnisse

MS Office
Compliance
Budget
CAN
Big Data Analytics
Data Analysis
MS Access
Mobile App
Make
Hybrid
HR-Bereich
Support
MS Excel
PowerPoint

Stellenbeschreibung

Let's be inspired together by the joy of storytelling, while also continuing to tell the story of Schleich - and its journey from traditional toy manufacturer to a globally loved brand. Be part of our amazing transformation story.



Ihre Aufgaben


We are seeking a skilled HR Controller (all genders) to join our team. In this role, you will collect, compile, and analyze HR data, metrics, and statistics to make informed recommendations related to recruitment, retention, and legal compliance.

  • Collecting, preparing and monitoring HR key figures and KPIs for dashboard reporting

  • Carrying out personnel cost controlling and budget management

  • Carrying out salary studies and job evaluations

  • Participation in company audits

  • Supporting compensation processes, including salary adjustments and bonuses

  • Main contact person and expert for compensation-related issues and personnel costs on a global level



Ihr Profil


  • Business studies degree with a minimum of three years of professional experience, preferably international

  • Strong financial competence and analytical skills with strategic vision

  • Advanced MS Office skills (Excel, Word, PowerPoint) for data analysis and reporting

  • Excellent communication and interpersonal skills

  • Experience in project management preferred

  • Fluent in German and English, both written and spoken



Wir bieten Ihnen


  • No two days are the same in this career like no other. Work in a dynamic, diverse environment that offers individual career and development opportunities. All our employees also have access to numerous online courses via our training platform.

  • Let's write the Schleich story together. Be part of a motivated team of people who support and inspire each other and celebrate success together.

  • We aim to please. We offer an attractive, fair salary with additional benefits that are regularly reviewed and updated.

  • Appetising. Depending on the location, you will receive a food allowance of up to €75.00 net per month. Our Schwäbisch Gmünd site also has a subsidised canteen.

  • Every hero must retire one day. That's why we offer a subsidised pension scheme.

  • You can also enjoy great discounts on our schleich® products - a great bonus for kids and adults alike.

  • Speaking of savings, we'll also subsidise your bicycle lease to make it easier for you to travel to our beautiful offices in Munich or Schwäbisch Gmünd.

  • And what about your adventures outside of Schleich? You can count on 30 days of paid leave per year and a hybrid working model with no core working hours.



Kontakt


Got questions about what the role involves? Want to check the status of your application? Alexandra will be glad to assist you further: alexandra.strenzke(at)schleich-s.com

Profil

Fachliche Voraussetzung

  • Audits, Betriebswirtschaftslehre, Budgetierung, Compliance, Data Analysis, Finanzen, Metriken, Microsoft Excel, Microsoft Office, Microsoft Powerpoint, Microsoft Word, Mitarbeiterbindung, Projektmanagement, Recruiting, Statistiken

Persönliche Fähigkeiten

  • Analytisches Denken, Kommunikation, Strategisches Denken

Sprachkenntnisse

  • Deutsch, Englisch

Berufserfahrung

  • Mit Berufserfahrung

Bewerbung

    Branche:

    Gesundheitswesen / Sozialwesen

    Arbeitgeber:

    Schleich

    Adresse:

    Schleich
    Einsiedlerstr 35
    64579 Gernsheim

    Ähnliche Stellenanzeigen

    Entschuldigung! Leider ist ein technisches Problem aufgetreten. Bitte die Seite neu laden.
    Seite neu laden
    Zu deinen Filterkriterien gab es leider keine Ergebnisse. Tipp: Ändere deine Suchanfrage und erhalte mehr Ergebnisse.
    Deine Ergebnisse werden aktualisiert
    • Fraunhofer-Gesellschaft e.V.
      München
      16.02.2025
      2.700 € - 3.700 €/Monat (geschätzt)
      MS Office
      Durchsetzungsvermögen
      Betriebliche Altersvorsorge
      Teamfähigkeit
      Englisch
      Rechnungswesen
      Flexible Arbeitszeiten
      Sachbearbeitung
      Steuerrecht
      Eigenmotivation
      Controlling
      Strukturierte Arbeitsweise
      Einfühlungsvermögen
      Rechnungslegung
      Weiterbildungsmaßnahmen
    • MÜNCHENSTIFT GmbH
      München
      11.02.2025
      3.600 € - 4.800 €/Monat (geschätzt)
      MS Office
      Gesundheitsförderung
      Firmenticket
      Budget
      Betriebliche Altersvorsorge
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Sorgfältige Einarbeitung
      Teamfähigkeit
      Kommunikationsfähigkeit
      Flexible Arbeitszeiten
      Unbefristeter Arbeitsvertrag
      Jedox
      Jahressonderzahlungen
      Controlling
      Strukturierte Arbeitsweise
      TVöD
      Mitarbeiter-Events
      Sorgfältige Arbeitsweise
    • Bayerisches Rotes Kreuz Kreisverband Starnberg
      Starnberg
      Aktualisiert
      3.700 € - 4.700 €/Monat (geschätzt)
      Job-Rad
      MS Office
      Dienstleistungen
      Betriebliche Altersvorsorge
      Mitarbeiterrabatte
      Teamfähigkeit
      Selbstständige Arbeitsweise
      Rechnungswesen
      Zuverlässigkeit
      Homeoffice
      Optimierung
      Jahressonderzahlungen
      Ms Dynamics
      MS Excel
      Weiterbildungsmaßnahmen
      Geschäftsleitung