Assistant Buyer (f/m/d) mytheresa.com GmbH
Anzeige vom: 10.05.2025

Assistant Buyer (f/m/d)

Standort:
  • München
mytheresa.com GmbH

Zusammenfassung

  • Arbeitszeit
    Vollzeit
  • Typ
    Festanstellung

Gewünschte Fähigkeiten & Kenntnisse

Support
Administration
LinkedIn
MS Access

Unsere Leistungen

Mobiles Arbeiten

Stellenbeschreibung

Here at Mytheresa, technology meets luxury fashion in a space that celebrates both creativity and digital advancement. Centered in the heart of Europe, we are a dynamic international team, hailing from all corners of the globe. Working together we strive to exceed our customer's expectations with a passion for innovation.



Ihre Aufgaben


  • Analyzing weekly trading reports and proactively identifying strong/slow sellers to Buyer creating and initiating trading actions

  • Supports buying order sheet entry and checks data accuracy and provides accurate data and size/allocation on purchase orders

  • Planning and support with travel and buying season schedule

  • Supports vendor communications, ensuring proper receipt flow and tracking deliveries

  • Uses management information systems to appropriately manage product inventories

  • Communicates and partners with other departments as well as attends internal meetings to ensure proper information flow about deliveries, exclusives, product launches and others



Ihr Profil


  • Academic degree, ideally in Business Administration, Fashion or other relevant qualification

  • Previous experience as an Assistant Buyer/ Buying Assistant

  • Enthusiasm for international luxury fashion

  • Strong analytical and organizational skills with ability to work well under time pressure

  • Confident in organizing extensive travel schedule for buying appointments throughout the season

  • Reliability, detail orientation and the ability to work in a team, and on own initiative



Wir bieten Ihnen


  • Up to 32 days of holiday, depending on the length of service, starting with 28 days

  • Mobile office with up to 40% of your total contracted hours (job and position permitting)

  • 10 days/year of mobile office abroad in EU-countries (job and position permitting)

  • Language & e-learning courses

  • Staff discount of up to 30%

  • Company pension scheme

  • Discounted membership for selected sports platforms & gyms

  • Discounted travel card

  • Access to LinkedIn Learning

  • Individual support on mental health & well-being (e.g. compatibility work and family life)

  • Social Day

  • Employee Share Purchase Plan

Profil

Fachliche Voraussetzung

  • Beschaffung, Datenqualität, Informationsaustausch, Kaufmännische Verwaltung, Logistikprozesse, Wirtschaftsinformatik

Persönliche Fähigkeiten

  • Analytisches Denken, Detailgenauigkeit, Eigenmotivation, Kommunikation, Koordinierend, Passioniert, Selbstbewusst, Teamarbeit, Zuverlässigkeit

Bewerbung

    Branche:

    Industrie / Technik

    Arbeitgeber:

    mytheresa.com GmbH

    Adresse:

    mytheresa.com GmbH
    Einsteinring 9
    85609 Aschheim

    Ähnliche Stellenanzeigen

    Entschuldigung! Leider ist ein technisches Problem aufgetreten. Bitte die Seite neu laden.
    Seite neu laden
    Zu deinen Filterkriterien gab es leider keine Ergebnisse. Tipp: Ändere deine Suchanfrage und erhalte mehr Ergebnisse.
    Deine Ergebnisse werden aktualisiert
    • Hoffnungsträger Projektentwickler GmbH
      München
      13.05.2025
      Flexible Arbeitszeiten
      Job-Rad
      Kalkulation
      Verhandlungsgeschick
      Analytisches Denken
      Bauwesen
      Betriebliche Altersvorsorge
      Coaching
      Kreativität
      Mitarbeiter-Events
      Weiterbildungsmaßnahmen
    • MGH-Münchner Gewerbehof- und Technologiezentrumsgesellschaft mbH
      München
      13.05.2025
      Job-Rad
      MS Office
      Beratung
      Verwaltung
      START
      Firmenticket
      Betriebliche Altersvorsorge
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Sorgfältige Einarbeitung
      Vertragsmanagement
      Teamfähigkeit
      Mobiles Arbeiten
      Jahressonderzahlungen
      TVöD
      Organisation
      Weiterbildungsmaßnahmen
      Sorgfältige Arbeitsweise
    • Arthrex GmbH
      München
      13.05.2025
      4.100 € - 5.800 €/Monat (geschätzt)
      MS Office
      Einkaufscontrolling
      SAP
      Betriebliche Altersvorsorge
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Sorgfältige Einarbeitung
      Pflege
      Teamfähigkeit
      Kommunikationsfähigkeit
      Englisch
      Mobiles Arbeiten
      Flexible Arbeitszeiten
      Engagement
      Optimierung
      Orthopädie
      Kinderbetreuung
      Logistik
      Deutsch