Assistant Digital Projects (m/w/d) Fresenius Group
Anzeige vom: 21.11.2024

Assistant Digital Projects (m/w/d)

Standort:
  • Bad Homburg v.d. Höhe
Fresenius Group

Zusammenfassung

  • Arbeitszeit
    Teilzeit
  • Typ
    Festanstellung
  • Qualifikationslevel
    Spezialisierungsformen und Funktionen

Gewünschte Fähigkeiten & Kenntnisse

MS Office
Budget
CAN
Koordination
Englisch
Make
Active Directory
MOST
Go
START
Origin
Transport
Hybrid
Social-Media
Geschäftskorrespondenz
Support
MS Excel
Gästebewirtung
PowerPoint
Deutsch
Teamfähigkeit
Kommunikationsfähigkeit
Selbstständige Arbeitsweise
Flexibilität
Zuverlässigkeit
Eigenmotivation
Serviceorientierung
Strukturierte Arbeitsweise
Einsatzbereitschaft

Unsere Leistungen

Sorgfältige Einarbeitung
Sportaktivitäten
Firmenticket
Sabbatical

Stellenbeschreibung

HomeJob SearchAssistant Digital Projects …
Bad Homburg, DEUPermanentFull time

Assistant Digital Projects (m/w/d)

Add job to watchlist

Als Teil des Bereichs Corporate Development, der verschiedene zentrale Themen wie z. B. Corporate Strategy, Investment Management, Mergers & Acquisitions, Performance Management und Technology & Innovation unter sich vereint, geht es auch im Team Digital Projects um vielfältige und richtungsweisende Themenfelder. Hier fokussieren wir uns darauf, Ideen für digitale Lösungen und Innovationen zu entwickeln, die die Effizienz, Qualität und Zugänglichkeit der Gesundheitsversorgung verbessern, und bis zur Implementierung zu führen.

Bewerben Sie sich und unterstützen Sie unseren Senior Vice President Digital Projects bei diesen spannenden Themen als Assistant (m/w/d), indem Sie administrative und organisatorische Aufgaben übernehmen und zu einem reibungslosen Ablauf der Abteilung in einem dynamischen und internationalen Umfeld beitragen.

Ihre Aufgaben

  • Mit der Führung des Sekretariats sind Sie sowohl verantwortlich für die Sichtung und Aufbereitung der Eingangspost als auch für die Erledigung der Korrespondenz des Senior Vice President Digital Projects, sowohl nach Vorlage als auch eigenständig.
  • Die Koordination und Überwachung von Terminen, inklusive des Empfangs und der Bewirtung von Gästen, gehört ebenso zu Ihren täglichen Aufgaben wie das Pflegen von Ablage und Wiedervorlage, deren selbstständige Nachverfolgung und die Überwachung von Fristen.
  • Ihre Qualifikation stellen Sie ebenso bei der Erstellung und Aufbereitung von Präsentationsunterlagen, Vorstandsvorlagen, Aufsichtsrats- und Prüfungsausschussdokumenten unter Beweis.
  • Selbstständig übernehmen Sie die Kontrolle von Budget und Rechnungen und legen Bestellungen an.
  • Sie planen, organisieren und koordinieren Reisen (inkl. Reisekostenabrechnungen), Veranstaltungen und Besprechungen und sind für deren reibungslosen Ablauf verantwortlich.
  • Proaktiv unterstützen Sie sowohl den Senior Vice President Digital Projects als auch die Teammitglieder administrativ bei Aufgaben und, je nach Qualifikation, bei (Teil-)Projekten.
  • Zu guter Letzt koordinieren Sie das abteilungsübergreifende Wissensmanagement und unterstützen die Abteilung beim Onboarding neuer Mitarbeitende.

Ihr Profil

  • Abgeschlossene kaufmännische oder (Fremdsprachen-)Sekretariatsausbildung.
  • Mindestens 3 Jahre Berufserfahrung in der Führung eines Sekretariats auf Führungsebene eines international agierenden Unternehmens.
  • Kommunikationsstärke in verhandlungssicherem Englisch und Deutsch.
  • Sehr gute Kenntnisse in Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint)
  • Organisationstalent, hohe Dienstleistungsorientierung sowie ein ausgeprägtes Maß an Flexibilität, Zuverlässigkeit, Leistungsbereitschaft, Vertraulichkeit und Diskretion.
  • Ausgeprägte soziale Kompetenz, gepaart mit starken Kommunikationsfähigkeiten sowohl im Umgang mit internen Stakeholdern (z. B. Vorstand, leitende und nicht-leitende Mitarbeitende auf allen Ebenen) als auch externen Partnern (z. B. Bewerbende, Personalberatungen, Agenturen, Arbeitgeberverbände).
  • Bereitschaft, 3 bis 4 Tage pro Woche in Bad Homburg zu sein.

Your benefits

FlexBenefits

Deutschlandticket, job bike or would you prefer an increase in the childcare allowance? With the Fresenius FlexBenefits program, you can choose the benefit that suits your needs and your current life.

Hybrid Working

Working from home or in the office or both? There are various offers for hybrid working that give you a lot of flexibility.

Health at Work

We offer you a wide range of sports, nutrition trainings and preventative services.

Pension Plan

At Fresenius, you receive an employer-funded company pension plan in addition to your salary.

Learning offerings

We offer training courses and seminars on various topics to promote your professional and individual development.

Transport Connection

Most of our locations are very well connected to highways, bus stops or train stations.

Long-term Account

Whether it's training, caring for family members, early retirement or a period of absence - the long-term account offers various time-off options.

Corporate Catering

Our company restaurants provide you with freshly prepared meals every day.

Food Allowance

You can purchase food and drinks at a discounted price in our company restaurants.

Onboarding

To get you off to a good start with us, there are onboarding measures for optimal integration.

Parking Lots

Free parking lots are available at many of our locations.

Sabbatical

In combination with the long-term account, you have the option of taking a longer period of time off.

Sports Activities

Depending on the location, we offer a wide range of sports activities - from company runs and sports badges to tournaments and competitions.

Employee Participation Program

With Fresenius SHARE, we let our employees participate in the company's performance through a share program; in addition, we enable them to buy shares at very favorable conditions.

Individual Professional Development

We promote you with professional development programs and support lifelong learning throughout your career.

E-Charching Stations

At our headquarters, we provide charging stations for employees with electric cars.

Fitness Cooperations

You can benefit from fitness cooperations and special conditions at sports and wellness facilities.

Employee Discounts

We offer you to benefit from a program with attractive discounts on products and services from well-known retailers.

After Work Academy

In a compact form, you will receive expert input on current and relevant topics and learn about excerpts of our learning offering.

Vacation

Depending on the business segment, you are granted up to 30 vacation days per year.

Christmas and Vacation Bonus

With us, you receive both Christmas and vacation bonuses in addition to your regular salary.

Virtual Learning

Virtual learning opportunities for professional development enable you to participate flexibly and from any location.

Yoga, Pilates & Back Training

At our headquarters, we offer you the opportunity to enjoy yoga, pilates or back trainings in the immediate proximity of your workplace.

Tariff-based Future Payment

You can use this additional annual tariff benefit for different purposes - depending on your individual situation.

Internationality

Many specialist departments work in interdisciplinary teams with different cultures and languages.

Company Medical Service

The company medical service is available for consultation, first aid in the event of occupational accidents or reintegration.

Direct Insurance

Fresenius supports you in setting up your direct insurance - so you can benefit from the attractive conditions of our Group agreement.

Ethical Business Practices

We are committed to good corporate citizenship - living up to our responsibilities to our partners, society and the environment.

Accident Insurance

At Fresenius, you are covered for accidents every day of the year, anywhere in the world. In addition, you can also insure your family.

Diversity

Everybody is welcome with us - regardless of gender, age, origin, nationality, religion, disability, sexual identity and orientation.

Childcare Allowance

If you have children, you can apply for a financial allowance which is transferred monthly in addition to your salary.

Career with a Purpose

With your job, you make a valuable contribution to improving patients' quality of life around the world.

Tariff-based supplementary long-term care insurance scheme

Employees covered by the collective bargaining agreement will be collectively insured by the employer against the risk of long-term care - without a health check.
Show all 33 services

At a glance

Earliest possible start:

01/01/2025

Job Type:

Permanent

Company:

Fresenius Holding

Location:

Bad Homburg, DEU

Working condition:

Full time

Job Function:

General Management

Reference number:

JR-002200

Publishing date:

11/18/2024

As long as the job ad is online, you can apply quickly and easily.
Add job to watchlist
Print Job Ad

Your contact

Michelle Esinger
Discover Fresenius
What we offer
The Healthcare Group
Your Entry Point
Experienced Professionals
Students & Career Starters
How to apply
FAQ
Help & Contact

Find a Job with a Purpose

Go to Job Search

Follow us

All our Social Media Channels
© Fresenius SE & Co. KGaA
ImprintData ProtectionLegal DisclaimerCookie Settings

Profil

Fachliche Voraussetzung

  • Kalenderverwaltung, Microsoft Excel, Microsoft Office, Microsoft Powerpoint, Microsoft Word, Pflege, Stakeholder Management, Vertraulichkeit, Verwaltungstätigkeiten

Persönliche Fähigkeiten

  • Anpassungsfähigkeit, Eigenmotivation, Kommunikation, Koordinierend, Serviceorientierung, Soziale Kompetenz, Zuverlässigkeit

Schulabschluss

  • Fachschule/Berufsausbildung

Sprachkenntnisse

  • Deutsch, Englisch

Berufserfahrung

  • Mit Berufserfahrung

Bewerbung

    Branche:

    Gesundheitswesen / Sozialwesen

    Arbeitgeber:

    Fresenius Group

    Adresse:

    Fresenius Group
    Else Kroner Str 1
    61352 Bad Homburg vor der Hohe

    Ähnliche Stellenanzeigen

    Entschuldigung! Leider ist ein technisches Problem aufgetreten. Bitte die Seite neu laden.
    Seite neu laden
    Zu deinen Filterkriterien gab es leider keine Ergebnisse. Tipp: Ändere deine Suchanfrage und erhalte mehr Ergebnisse.
    Deine Ergebnisse werden aktualisiert
    • wohnvoll AG
      Frankfurt am Main
      20.11.2024
      2.500 € - 3.200 €/Monat (geschätzt)
      MS Office
      Büroorganisation
      Verwaltung
      Betriebliche Altersvorsorge
      Teamfähigkeit
      Mobile App
      Flexibilität
      Firmenhandy
      Selbstbewusstes Auftreten
      Mitarbeiterangebote
      Zuverlässigkeit
      Unbefristeter Arbeitsvertrag
      Flexible Arbeitszeiten
      Homeoffice
      Zusätzliche Urlaubstage
      Nachhaltigkeit
      Gästebewirtung
      Weiterbildungsmaßnahmen
    • Bird & Bird
      Frankfurt am Main
      18.11.2024
      MS Office
      Telefonzentrale
      Deutsch
      Facility Management
      Ohne Berufserfahrung
      Selbstständige Arbeitsweise
      Teamfähigkeit
      Verantwortungsvolle Arbeitsweise
      Freundliches Auftreten
      Serviceorientierung
      Zuverlässigkeit
      Schnelle Auffassungsgabe
    • Kardiocentrum Frankfurt an der Klinik Rotes Kreuz
      Sofort-Bewerbung
      Frankfurt am Main
      15.11.2024
      2.400 € - 3.000 €/Monat (geschätzt)